T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlçemiz sınırları içerisinde yapılacak olan veya yapılması muhtemel açık/kapalı yer toplantısı, gösteri yürüyüşü ve basın açıklaması benzeri faaliyetleri öncesinden tespit edebilmek amacıyla sosyal medya ve açık kaynaklardan usulüne uygun yapılan araştırmalar neticesinde elde edilen bilgiler doğrultusunda;
Kaos GL(@KaosGL), ÖzgürRenkler Derneği(@ozgurrenkler), Ankara Gökkuşağı Aileleri Derneği(@galaderneği), Lambdaistanbul LGBTİ+ Dayanışma Derneği(@Lambda_istanbuıl), Sol Hukuk(@SOLHukuk), 31. İstanbul Onur Haftası Komitesi, HEVİ LGBTİ+ Derneğİ(@HeviLgbt), Sol Parti (@solpartibilgi), Abluka(@ablukahukuk), Devrimci Sosyalist İşçi Hareketi, Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği
isimli sosyal medya grupları ile çok sayıda sosyal medya kullanıcısı tarafından,
“Pınar SELEK için 31 Mart saat 14.00 Çağlayan Adliyesi’ndeyiz – Pınar Selek için adalet, LGBTİ+ lar için de adelettir ! – #pınarselek #beraatimizesahipçıkıyoruz #31martdava “Ülker Sokak’ tan barış için kadın ve LGBTİ+ mücadesinden tanıdığımız, yol arkadaşımız Pınar Selek 25 yıldır yargılanıyor” – “25 LGBTİ+ örgütü 31 Mart Cuma günü İstanbul 15. Ağır Ceza Mahkemesinde buluşmaya çağırdı. Pınar Selek’ in Ülker sokak’ daki çalışmaları, barış mücadelesindeki yol arkadaşlığını davet ediyoruz. 31 Mart saat 13:00’da Basın Açıklaması İçin Çağlayan Adliyesindeyiz” şeklinde ve benzeri şekilde paylaşımlar ile, basın açıklaması yapılabileceğine dair bilgiler elde edilmiştir.
Bu minvalde; 31/03/2023 tarihinde “İstanbul Adalet Sarayı Şehit Cumhuriyet Savcısı Mehmet Selim KİRAZ” yerleşkesi önünde, yukarıda adı geçen sosyal medya grupları ile çok sayıda sosyal medya kullanıcısı tarafından, sosyal medya platformlarında ya da farklı mecralarda bahse konu olay ile ilgili çağrılara istinaden, şahıslarca/gruplarca toplanmaların olabileceği değerlendirilmiştir.
Buna göre; 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 32/Ç Maddesinde “İlçe sınırları içinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi kaymakamın ödev ve görevlerindendir. Bunları sağlamak için kaymakam gereken karar ve tedbirleri alır; Bu hususta alınan ve ilan edilen karar ve tedbirlere uymayanlar hakkında 66. madde hükmü uygulanır.” maddesi ve 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanununun 17. Maddesi “Bölge valisi, vali veya kaymakam, millî güvenlik, kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel sağlığın ve genel ahlâkın veya başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması amacıyla belirli bir toplantıyı bir ayı aşmamak üzere erteleyebilir veya suç işleneceğine dair açık ve yakın tehlike mevcut olması halinde yasaklayabilir.” hükmü doğrultusunda;
Bahse konu şahıslarca/gruplarca ve birçok sosyal medya kullanıcısı tarafından, sosyal medya platformlarında yada farklı mecralarda olay ile ilgili toplanma çağrılarına istinaden, şahıslarca/gruplarca gerçekleştirilmesi muhtemel; “bekleme ve oturma eylemi, basın açıklaması, toplanma, toplantı, stant kurma, vb. her türlü eylem ve etkinliğin” İstanbul Adalet Sarayı Şehit Cumhuriyet Savcısı Mehmet Selim KİRAZ yerleşkesi çevresinde ve Kağıthane İlçesinin genelinde tüm açık alanlarda 31/03/2023 tarihinden itibaren 1(bir) gün süreyle YASAKLANMIŞTIR.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.